Idag.

Har det då varit riktigt vackert väder. så vackert så min far fick lurat skidorna på mia fötter.
Eller ja, de var hans råd för att bäst ta sig fram på isen. Det var nog ett bra råd, annars skulle man väl ha "plåma" igenom helt brutalt.
så men solglasögon på, för att inte bli helt bländat av allt det vita har jag idag tagit min årliga skidtur.
skönt. nu behöver jag inte skida på ett år då. Men det var så vackert ute så min skidtur gick nog ganska smärtfritt trotts att det var en skidtur.

Sen har jag läst på engelska prov och vackert konstaterat fem saker:
1. det är tråkigt
2. det är tur att jag inte går i ett vanligt gymnasium där man har typ fyra prov på en vecka, sex gånger i året.
3. utan det är istället tur att jag går där jag går och har högst två prov i veckan tillräckligt många gånger i året...
4. ....förutom nästa vecka då, när tre är mitt lyckliga provantal....
5. ...men jag får helt klart ta och skylla mig själv som är så lite begåvad på finska, så omskrivning fredag efter skolan är mitt öde.

jah. men nu ska vi inte ta och deppa ihop bara för de inte.
nej, för om en halv timme kommer Mando Diao på tv å de e så trevligt, så trevligt, så trevligt så då blir nog allt bra!



         och så var engelskaboken ett svagt minne blått....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback