Måndagstankar av ett måndagsbarn

Har haft min andra körlektion idag. 

Vet inte vad jag ska säga. Det var mörkt, vintrigt, korsningar och backstartar. Dessutom fick jag för första gången uppleva en stannande bil under körövning, men förr eller senare ska väl det provas på, så lika bra med förr då antar jag.

Kände mig kanske aningen förvirrad där bland alla bilar och fotgängare. Men egentligen tror jag inte det var så farligt, mina prestationer var nog helt okej. Det var bara det att jag inte riktigt litade på dem och märkte själv hur obekväm jag egentligen var i situationen. 

Kom för sent till körlektionen också, trots noggrann uträknad tid (vinterväder är tydligen ingenting att leka med). Det var nog kanske det som fick mig smått ur balans. 

Nå, efter 14 gånger till borde det väl nog kännas lite vanare med det där fordonet kallad bil. Väntar med spänning. 

 

...................

 

Vad har jag annat att säga om livet?

Mitt blodtryck tycks ha återhämtat sig tämligen bra från förra veckan. Det är väldigt tacksamt, speciellt när man som i mitt fall ständigt blir upplyst om blodtryckets tillstånd tack vare hörseln i vänstra örat.

Jag har grävt fram min gråa vinterjacka, och den var faktiskt trevligare än jag minns den. Vinterskorna är varma och sköna och det ”knarar” så mysigt när man går med dem i kramsnön. Jag är nöjd med min vinröda fjällis också. Fjällräven. Eller korallräven som det sanna Krunegård fanset som jag är brukar säga.

 

Korallreven & Vintergatan, oj vad det är en storslagen låt. Oj vad jag lyssnade mycket på den i våras. Då när den bara fanns på youtube, jag inte hade något internet utan lät den ladda i skolan, jag sjöng stämmor på den, hörde på den förrän jag gick till skolan när solen svagt började skina in i vårt köksfönster på femte våningen. Eller när jag satt och skrev för allt vad jag var värd på mitt slutarbete, och hörde på den om och om igen. Den låter blir aldrig dålig, men det blir för det mesta inte låtar som är över sju minuter långa heller.

 

Annars skulle jag nog för tillfället klassa mitt liv som ytterst trevligt. Gud ger bönesvar på det jag längtar efter i min vardag. Så nu är det bara att kämpa vidare mot nya mål, och inse att världen inte bara snurrar kring Ulrica.

 

.....................

 

 

Har för övrigt gjort en topp tre lista på saker jag gjort den senaste veckan som jag aldrig gjort tidigare.

1.Röstat i ett val.

-Kändes spännande och bra att rösta i valet, trots att jag kanske inte är 100% insatt i allt. Men visst, politik kan vara riktigt intressant ibland. Oftast då det är val ifråga.

 

2.Ätit broiler och ris sex dagar i rad.

-Ibland kommer jagx3, skolanx2, mammax1 samt församlingshemsvärdinnanx1 på att broiler med ris är jättegod mat- på samma gång! Känns helt okej att övergå till ”malaköti” efter detta.

3.Varit ute och gått i tre byar på samma dag.

-Det var vad jag gjorde i lördags. Tre olika byar, tre olika tillfällen, ibland kan det bli så. Trevligast var promenaden i mammas gamla hemby i gatlyktornas sken. Ja, det är nog riktigt trevligt med promenader också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback