Jag har inget mer än mina tankar

Jesus

 

Mitt W.W.J.D. armband runt handleden påminner mig om att jag är din.

Det är ingen skillnad hur jag känner mig och hur trött jag är, för du har redan vunnit för mig. Jag har redan vunnit, genom dig. Då är det ingen skillnad hur det känns.

 

Jesus

 

Jag är så trött, jag måste nog vila en stund. Jag är svag med du är stark. Tack för att du tar hand om allting medan jag vilar mig. Jag lägger allt i dina händer, för just nu orkar jag inget alls.

 

Jesus

 

Jag önskar mig helg och aktiviteter som känns som förr, gamla vänner och en hemma kväll. En tid hos min massör och mammas makaronilåda. Mera behövs inte, friden hittar jag själv i hemmets dunkla vrå, där på landet, om du så vill.

 

Men Jesus

 

Jag ska vara stark Jag kommer att klara av tre dagar till förrän det är helgen. Tänk, i morgon slutar vi tolv, och inte gör vi så mycket energikrävande på torsdagen heller. Jag ska vara stark. Jag kommer nog klara av fredagens textkompetens. Tror jag i alla fall.

 

Jesus

 

Hjälp mig att prestera det högsta jag kan på min nivå. Hjälp mig att vara lugn, inte bara på utsidan utan också på insidan.

 

Jesus

 

Tänk att du bryr dig om mig och mina små funderingar. Tänk att du bryr dig om studentskrivningarna, vem orkar tänka på dem liksom.

 

Men Jesus

 

Jag tror inte att du helt tycker om studentskrivningarna, de har en tendens att förstöra folk för en tid framöver. Men egentligen så är det vi själva som förstör oss själva med våra krav.

 

Jesus

 

Hjälp oss att lita på dig. Att luta mot dig, som någon så vackert uttryckte det.

 

.......

 

Har överlevt två hörfar beståendes av en chiliförening, en staty föreställandes snömoln av porslin, styroxägg, soffpotatis, en grill app och bävrar. Resten tror jag jag har glömt. Idag tappade jag min penna men annars har inga större missöden hänt (den flög nämligen inte så långt bort från mig).

 

Finska hörf. och matteprov på samma dag var kanske aningen i överkan, men oj vilken fri kvinna jag blev efteråt!

 

Spontanbesök, halvspontanbesök med sällskapsspel och eftermiddagsvila (eller ettmeddasviilo som det heter på riktigt). Ja, nog ska det gå bra det här.

 

På fredagen kör vi vidare med modersmål, och jag ska äta en massa choko. Där, mitt i smeten av analyser, jämförelser, diskussioner och diktjag.


Kommentarer
Postat av: Rebecka Å

Så underbart fint skrivet!!!!! :D Du ska veta att jag grät när jag läste texten. Dina ord blev mina.. (om du förstår vad jag menar:)) Tack! :D

Lycka till på fredag! :D Du klarar det!!

2012-09-12 @ 17:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback