Min hjälpsamme vän

Katt hjälpte mig skriva hälsokunskapsarbete om diabetes. Blev kattastrof.
Katt somnade när jag skrev hälsokunskapsarbete. Tack för sällskapet liksom.
 
Är barnsligt förtjust i denna Katt. Pälsdjursallergiker som jag är har min kontakt med dessa varelser sedan jag fick min diagnos vid tre års ålder varit ganska begränsad. och eftersom nått ben i panloben utvecklas långsammare.... nånting nånting..... säkert var "allas vår vän" Sigmund Freud med där också på ett hörn....... osv osv.........så har man inga minnen förrän man är tre år gammal. ALLTSÅ jag minns inte hur ett liv fullt med dessa söta små varelser i sin närhet är.
 
När jag nu alltså lärt känna Katt har all min förtjusning över dessa djur, som ni har känt i hela era liv, kommit över mig på en gång. Katt tycker för övrigt bäst om mig i hela världen. När jag kommer på besök tittar han länge på mig och kommer och sitter med mig i den höga 1800-tals sängen.
 
I fredags lyckades dock Katt att slita blicken från mig och SOMNA. Hallå, SÅ tråkigt e de väl inte med hälsokunskap. Nåväl, Katt var även söt när han sov. Av hans kroppsspråk att döma drömde han en massa spännande saker. Och varje gång jag nös (på grund av Katt och Hunds päls) pep han till i sömnen. Så sött så sött. - Alltså, jag tycker om Katt.
 
Idag e de måndag. Jag har sjungit "välkommen gröna granna sköna sanna sommar" och min sånginsats gav tydligen resultat. Det har varit riktigt varm och vackert väder idag. Jag gick till, antagligen den enda gröna kullen denna stad har i sin besittning, och samlade på mig en massa D-vitaminer av min vän solen. Nyss har jag ätit morosås, och jag tänkte lämna lite på slutet för jag blev så mätt. Men sen kom jag på att vi sen i lördags här i vår stad måste sortera och slänga bioavfall på något riktigt konstigt sätt. Eftersom jag inte riktigt ville börja med nå sån´t så fick jag nog så lov och äta upp min morosås. Hårt liv man har.
 
Nu ska jag snart iväg och danska polognese. Inte bolognese för jag är redan tillräckligt mätt.
 
Läste du igenom allt detta? då ska du få en kram av mig nästa gång vi ses. Påminn mig om det. Mera kramar åt folket. Peace!

Kommentarer
Postat av: Cila sa

Ååh du skriver så mysigt (om man kan säga så) <3 å föressten så e do skyldig mej en kraam! <3

2012-09-04 @ 16:16:22
URL: http://ceciliacilas.blogg.se
Postat av: anso

nu e du skyldig mig en kram :D <3

2012-09-04 @ 20:30:27
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se
Postat av: ida

du har alltid fyndiga texter ! , å även jag borde få en kram :D

2012-09-07 @ 15:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback