This is what it feels like

Hej. Jag hade visst en blogg här. Trevligt trevligt. Nej, jag har inte glömt bort den. Bara inte kommit mig för liskom...
 
Nu är det sensommar och folk har börjat skolorna. Själv är jag workingclass hero, säger kiitos, ole hyvä, och inte att förglömma,det lilla ordet mitä. Iklädd gröna kläder säljer jag kaffe för 1,9€, låtsas veta namnet på alla 100 tobakssorter och hör på Radio Nova 32 timmar i veckan. Trust me, deras låtlistor e såå fantasilösa.
 
Känns endå ganska skönt att inte behöva gå i skolan. Att få göra vad man vill (och meningen får mig osökt at tänka på Legenden med Niello). Inte behöva stiga upp allt för tidigt allt för ofta.Inte behöva lära sig något ovesäntligt on molekyler och sinus.
 
Men snart börjar nya äventyr. Snart går en life long dream, typ, i uppfyllelse. Snart ska jag bege mig västerut över vår kära "vatopott" kallad Bottenviken och bosätta mig där ett tag. Jag ska bo i ett stort tullhus från 1800-talet med en massa andra människor. Jag ska lära mig en massa nödvändiga saker om livet och förmodligen ha otroligt roligt. Enentligen har jag ingen aning om vad som väntar, men jag vet att det kommer bli riktigt bra.Och jag ser verkligen fram emot hösten.
 
Denhär sommaren har gått alldeles för snabbt och jag hinner knappt med. Men det är väl så de ska vara antar jag, det tyder väl på att man har haft roligt. Och det har jag verkligen haft.
 
Sommaren började jag med att vara på rippiläger. Det var awesome, fem konfirmander av fem får det som betyg. Sen fick jag mitt i allt ett arbete i by butiken och de spelade "om vingarna bär" på radion (den spelas bara då det går bra för mig). Riktigt trevligt arbete, fyra torrlivsvaror av fem får det. (Vi ska int vara för exicted här, de e endå jobb vi talar om) Sen var jag på läger till östra kjolkanten av Fru Finlands gröna klänning med blåa prickar. Det var rolig och lärorikt, fem soliga sommardagar av fem får det. Nu på slutet har ja då som sagt avancerad min jobbkariär till gröna arbetskläder. Vi säljer Panini där. Man får två Panini på samma gång i Paninigrillen, jag antar att jag ger två Panini av fem till det nya arbetet då. Men jag klagar inte, man får äta god sallad där, pch gratis kaffe. Sommaren avslutades på festival med bl.a. Calvin Harris, David Guetta och Sebastian Ingrosso. De va fiilis. jag säger det igen, de va fiilis! Hela resan var helt awesome, och oj vad jag har hoppat, dansat och skrikit till bra musik. Och oj vad vackra visuella effekter de hade till konserterna. Och oj så jag har skrattat.... och shoppat... och ätit god mat. Resan får självklart fem stenhårda housebeats av fem.
 
Men bäst i sommar var nog ända, som vanligt, alla människomöten med alla härligt människor. Alla skratt, diskussioner och att bara få fara tillsammans. Totally worth it! hundra underbara vänner av hundra liksom.
 
Feelis med David Guetta och en massa crasy party peolpe. This is what it feels like!
 
Jo, jag har haft det bra. Jo, jag e ga'. Jo, nu e de bra. (för denna gång i alla fall)
 
TACK så mycket för allt du låter mig uppleva och för allt du lär mig. Tack för att jag får vandra med dig. I feel so blessed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback