Hejhejhej

Hejhejhej från Linköping!
 
Sitter som bäst i vårt gamla, stora Tullhus och nördar på en Holländsk dator. Har typ hela huset för mig själv. Alla andra har farit på ungdomssamling, men jag har stägring och huvudvärk och är sådär allmänt "fäädi" så jag lämnade hemma. Går bra det med.
 
Allt är nog bra här, lite väl mycket nytt har det varit denna första vecka. Men roligt har det också varit. Den största förändringen har varit att tala engelska, att alltid måsta tänka på vad du ska säga för att det inte kommer helt automatiskt. Rikssvenska hela tiden är ganska ovant det med. Men det låter så fånigt så det är bara roligt! Mornarna börjar klockan 7, och kvällen slutar senast 23. Det är ganska stor omställning från min gymnasietid,hehe.
 
Int vet ja nå om det varit lika häftigt som jag hade trott att flytta till Sverige. Det coolaste med Sverige är ju att handla på ica, här är det hemköp som ligger närmast. (Så det beror väl på det antar jag?). Nämen inte ska jag klaga, vi får fika två gånger om dagen. Och då ingår även bulla #Awesome. Man blir dock lite nationalistisk när man flytar utomlands känner jag. The sad moment när det står Telia istället för Sonera på telefonskärmen. Till och med Spotify reklamen är Svensk. Det var nog ganska trevligt att höra på finska konstiga ord som man knappt förstod.
 
Nå, det är bara detaljer. I det stora hela är det bra. Folk här är jätte trevliga och maten är god. Jag antar att det är det som räknas här i livet. Plus att jag förmodligen kommer att få lära mig så otroligt mycket nytt! #Awesome!
 
Ja, det var väl allt för denna gång. Kramar till er där på andra sidan Kvarken!
 
(Hejdåhejdåhejdå)
 

Kommentarer
Postat av: Cila

Roligt att läsa att du har e bra!:D #awesome! Å krya på dej vännen! Kramar <3

2013-09-15 @ 13:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback