Tunga moln

Denna text skrev jag för ungefär två månader. Utan att tänka så mycket, bara spontant det jag kände för stunden. Sådär i efterhand kan jag tycka  att det blev ganska bra. Så varsågod, här kommer den. Hoppas den kan vara till nytta. Att den kan linda. Att du kan känna igen dig, för du är inte ensam. Håll ut, det blir nog snart bra. I promise!
 
 
 
 
Tunga moln
 
Det regnar nu
 
Det är mörkt, molnen tynger mina tankar
 
Ljuset är dålt
 
Allt har sin tid, tid för att skratta tid för att gråta
 
Nu är de regnets tid
 
Gömd under ett paraply väntar jag på något annat
 
Ett tecken
 
"Det blir bra"
 
En ljusglimt som skingrar molnen
 
Jag väntar
 
Trots att jag varken ser, känner eller knappt kan tro på det,
 
har du väl läget under kontroll
 
Ett omslutande
 
"Det blir bättre" Bara lite till håll ut
 
Om aftonen gästar gråt
 
Min afton har varat länge och jag har svårt att se bakom molnen
 
Tänka bakom molnen
 
Jag håller om till mitt paraply gömmer mig, känner mig obekväm för omvärlden
 
Tunga moln
 
Tunga tankar
 
Regn
Regndroppar
 
Tårar
 
Att släppa allt. Börja om. Börja på nytt
 
Släppa taget
 
Berätta hur det är
 
Våga byta ut regnet
 
Överlåta
 
Släppa taget, om det så handlar om att bryta ihop totalt
 
Släppa regnet, såren, det som gör ont
 
För efter regn kommer solsken
Jag är alltid hos dig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback