Pärona

Nu ska jag gå och skala mellan 40 och 50 pääror, det vill säga potatisar. Det är nämligen min, och endast min, uppgift att se till att vi får någon lunch i morgon. Vi är 16 personer och jag ska göra mos. Då kan det vara bra att börja i tid, tänker jag. Har nog inte så stor erfarenhet av matlagning, men vet med erfarenhet att jag int är den snabbaste fiskpinnen i paketet (om vi nu ska göra lite ordvitsar om mat). En gång åt jag dessutom mos där potatisskalet var med. Det vill jag inte utsätta någon för. Så, fram med päronskalan så kör vi!
 
Har jag tur så finns det någon där nere (där vårt kök är) som kan underhålla mig. Annars får jag se på fotboll på samma gång. I och för sig så såg jag på tre fotbollsmatcher igår, så jag tänkte att det skulle vara bra för mitt eget välbefinnande att ta en paus från det idag. Men nu är det ungefär 21 timmar sen jag såg på den sista matchen, så det är ju typ en dag sen. Fördelen med att vara singel, inte ha någon familj, inte ha inlagt några scheman i vårt glasscafé och sädär annars inte ha så mycket att göra. #missionärslife #ilovemylife #päronskalulrica0-1
 
Vad gör du en söndagkväll klockan 11?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback