Tänkte leva life

"Varje dag man lär sig något nytt är en bra dag." Alla lärares favoritcitat, som de alltid levererar med ett "nöjd i reve" leende. (Ja, jag har umgåtts med människor från Pedesi, annars skulle "nöjd i reve" inte finnas med i min vokabulär. Här där jag bor använder vi int de uttrycket. Vi  är bara... glada, typ. Unexpressed emotions nej vadå. Tycker "nöjd i reve" kan vara ett väldigt talande uttryck i vissa fall. Som detta till exempel)
Det jag ville komma till var att jag har lärt mig något nytt. Jag har nämligen lärt mig hur man får ett Youtube klipp hit på bloggen. Kommer ihåg att jag gjorde att halvt seriöst försök med att lära mig detta för fyra år sen, men det gick int så bra. Nu kom jag dock på att man kan ju googla hur man gör (tog mig bara fyra år att komma på det) och tadaa! I made it och känner mig nu som värsta Einstein. Alltså int som "ein stein" (högsvenska: en sten) utan vetenskapsmannen Einstein. Kände att jag behövde förtydliga detta så det inte skulle uppstå några missförstånd.
 
.........................
Så nu ska jag ta tillfället i akt och bjussa på uuuuuunderbar musik. Tre låter som har gått på repeat alltför många gånger här hos mig. Tre låter som berör något djupt i min själ, främst musikmässigt men också textmässigt. Tre låter som jag tycker väldigt mycket om. Tre låtar som ger mig tröst, glädje, får mig att drömma mig bort, som får mig att vilja leva life, av en anledning som jag inte kan sätta fingret på eller riktigtförstår. Två visuellt vackra videor; landskapsbilderna och när hon står vid hästen i den första videon, färgsättningen (speciellt i solnedgången) och den kreativa friheten, eller rent ut sagt FRIHETEN i den andra. (Den tredje har ingen video. De är ju int riktigt så at jag lyssnar på så mycket mainstream musik, så att de två första låtarna hade video var nog lite av ett underverk.)Tre låtar som helt enkelt platsar på min blogg som de första videorna här ever.
 
 
Varsågod. 15 minuter fulla av positiva adjektiv.
  
  
............................................ 
 
Tänkte leva life.
Jag är här nu.
Jag vågar blunda i mitt eget fall.
Ingen när vår värld, den är allas men bara vi där.
En sista natt, en sista morgon. I din famn.
Sen säger jag det aldrig mer.
 
                              
                                                              
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback