Reflektioner över en diskho

Stod just så länge och diskade så jag fick sjukt i ryggen. Om det säger mer om min rygg eller om hur mycket jag hade att diska kan jag dock inte uttala mig om. Ljuva studieliv. När jag blir stor och skaffar mig en diskmaskin skall jag gråta av lycka och vara evigt tacksam. Det finns så mycket att se fram emot med att bli stor på riktigt.
 
Till exempel en bil med luftkonditionering och fungerande sätesvärme, en bekväm soffa, Finlayson lakan (jag har en uppsättning, I want more!), högtalarsystem med bra ljud, en Moccamaster som man inte måste lyfta bort silen på för att få bort kaffekannan (och sen när kaffekannan är borta har man ingenstans att lägga silen. It´s shameful att den kaffebryggaren får kalla sig Moccamaster), en egen tvättstuga, smink som håller längre än typ tre timmar, rutiner, en plattång vars sladd man inte behöver böja på ett visst sätt för att strömmen ska komma fram, en frys full av hembakat bröd och bakverk, en öppen spis att laga brasor i, en massa hälsokostprodukter och krämer och stuff, en tv, betald semester ett hus, en "kaar". Och så en större diskho förstås.
(Prioriteringen i den här listan alltså!)
 
De brukar säga: "the best is yet to come".
Jag börjar tro på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback